Als therapeut werk ik volgens de praktijkcode en kwaliteitsnormen van mijn beroepsvereniging VIV. Toch kan het zijn dat je ergens ontevreden over bent of andere verwachtingen had.
Spreek in eerste instantie mij hier op aan. Dit kan mondeling of schriftelijk. Komen we er samen niet uit of blijft je ontevredenheid aanhouden, dan kan je een klacht indienen.
Een cliënt van een VIV-lid kan een klacht indienen bij de VIV volgens het Klachtenreglement. Wanneer de procedure Klachtenreglement is gevolgd, kan daarna het Klachtenformulier cliënt worden ingevuld. Voor het indienen hiervan, volg je de instructies op het formulier.
Kan de klacht niet worden opgelost middels de klachtfunctionaris, dan komt de klacht voor de Geschillencommissie.
Als lid van de VIV beschik ik over een aansluiting bij een geschillencommissie waardoor ik tegemoet kom aan de eis zoals die door de WKKGZ (Wet Kwaliteit, Klachten, Geschillen en Zorg) verplicht wordt gesteld.
Raadpleeg hiervoor het Reglement Geschillencommissie.
Indien de klacht bestemd blijkt voor de tuchtrechter, dan treedt het Reglement voor Tuchtrecht in werking.